Beton „mostowy”
Betony mostowe spełniają wymagania rozporządzeń Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej oraz Ogólnej Specyfikacji Technicznej GDDKiA. Beton zaprojektowany z przeznaczeniem do szerokiego zastosowania w budownictwie mostowym. Stosowane wysokiej jakości kruszywa, cementy oraz odpowiednio dobrane domieszki umożliwiają wyprodukowanie mieszanki betonowej o bardzo wysokich parametrach.
Korzyści z zastosowania betonu mostowego
prawidło wbudowany beton mostowy wydłuża czas pracy obiektu mostowego
szeroki zakres wytrzymałości na ściskanie od C25/30 do C70/85 i wyższe pozwalają na zaprojektowanie smukłych i coraz bardziej ekspresyjnych form klasycznych mostów. Betony mostowe mogą być projektowane i „szyte na miarę” dla najbardziej indywidualnych konstrukcji inżynierskich
wysoka jakość materiałów użytych do produkcji i stabilność konsystencji w klasach S i F pozwala na łatwość pompowania i wbudowania mieszanki betonowej
do betonu mostowego stosowane są najwyższej jakości składniki, począwszy od cementów (np. CEM I 42,5 R – NA/SR3; CEM I 52,5 R – NA/SR3; CEM III/A 42,5 N/NA/HSR/LH) po piasek, kruszywa łamane, domieszki i dodatki do betonu

Zamówienia i informacje
Znajdź przedstawiciela

Doradztwo techniczne
Znajdź eksperta
Mosty, wiadukty, estakady i inne obiekty infrastrukturalne są narażone na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych i działań sił natury. Do wbudowania w tego rodzaju konstrukcje inżynierskie doskonale nadaje się mrozoodporny i wodoszczelny beton mostowy.
Cechy betonu mostowego:
- stabilność mieszanki betonowej;
- wysoka jakość zastosowanych materiałów gwarantuje stabilność konsystencji i napowietrzenia betonu, co ma wpływ na prawidłowe wbudowanie;
- trwałość;
- wysokie parametry trwałościowe betonu, takie jak mrozoodporność, wodoszczelność, penetracja wody pod ciśnieniem, odporność na środki odladzające oraz nasiąkliwość.
Zastosowanie betonu mostowego:
- mosty;
- wiadukty;
- estakady;
- inne obiekty infrastrukturalne.
Parametry techniczne
1. Wytrzymałość na ściskanie betonu C25/30, C30/37, C35/45, C40/50, C45/55, C50/60, C55/67, C60/75, C70/85 i wyższe.
2. Nasiąkliwość betonu – 5 badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
3. Mrozoodporność F150 – F300 badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
4. Wodoszczelność od W8 do W12 – badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
5. Penetracja wody pod ciśnieniem – max 50 mm
6. Odporność na środki odladzające w klasie FT1 FT2
7. Niski skurcz
8. Klasy ekspozycji XC4, XD1 – XD3; XF1- XF4; XA1-XA3
Charakterystyka produktu
PN-EN 206
Jak każda mieszanka betonowa wymaga znajomości zasad wbudowywania betonu oraz późniejszej pielęgnacji wilgotnościowo-termicznej w zależności od warunków atmosferycznych.
Najczęstsze pytania:
Mieszanka betonowa znajduje się pod stałą kontrolą laboratoryjną zarówno na węźle, jak i w miejscu jej wbudowania. Podczas kontroli laborant sprawdza konsystencję, gęstość i temperaturę świeżej mieszanki betonowej, a także pobiera próbki do dalszych badań.
Beton mostowy jest dostarczany na plac budowy betonomieszarką, z której może być rozładowywany bezpośrednio za pomocą kosza lub podawany na miejsce wbudowania pompą.
- Karta charakterystyki dla mieszanki betonowej i cementowo - piaskowej Lafarge Cement
- Karta techniczna beton mostowy
- Ogólne warunki sprzedaży i dostawy wyrobów Lafarge Cement SA (w zakresie działalności prowadzonej przez pion betonowy) oraz Contractor Sp. z o.o.
- Karta charakterystyki Mieszanka betonowa
- Beton mostowy - karta produktowa