- normą PN-EN 13043 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu”,
-
wymaganiami Technicznymi „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych
i powierzchniowych utrwaleń na drogach publicznych – WT-1 Kruszywa 2014”.
Wapień
Korzyści z zastosowania produktu
Kruszywa wapienne wykazują bardzo dobre „powinowactwo” adhezyjne z lepiszczem co pozwala ograniczyć lub całkowicie wyeliminować zastosowanie środka adhezyjnego.
Mieszanki mineralno-asfaltowe na bazie kruszyw wapiennych spełniają wymaganie normowe (warstwa podbudowy i wiążąca).
Kruszywo naturalne o ciągłym uziarnieniu 0–31,5 (wapienno-żwirowe) pozwala na uzyskanie wymaganych zagęszczeń oraz nośności podbudów stabilizowanych mechanicznie.
Zastosowanie wapienia jako materiału lokalnego zdecydowanie obniża koszty budowy poprzez niższe koszty transportu oraz prostsze rozwiązania logistyczne; średni koszt transportu z Dolnego Śląska jest około 2,5 razy wyższy od kosztu transportu z Kujaw.
Parametry techniczne
Parametry wapienia Lafarge: |
|
Nasiąkliwość, WA24 |
WA242 (wg PN-EN 1097-6) |
Wskaźnik kształtu, SI |
SI15 (wg PN-EN 933-4) |
Wskaźnik płaskości, FI |
Fl15 (wg PN-EN 933-3) |
Mrozoodporność, F% |
F2 (wg PN-EN 1367-1) |
Mrozoodporność w soli, FNaCl% |
NPD (wg PN-EN 1367-6) |
Odporność na rozdrabnianie, LA |
LA30 (wg PN-EN 1097-2) |
Właściwości określone dla fakcji 8/16 mm
*Podane wartości są wartościami średnimi. Wartości te nie są gwarantowane przez producenta,
nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń.
Normy
- Dla kruszyw do warstwy podbudowy, wiążącej i ścieralnej w mieszankach mineralno-asfaltowych zgodnie z:
- Dla kruszyw do podbudów z kruszyw stabilizowanych mechanicznie zgodnie z:
- Dla kruszyw do betonów zgodnie z:
- Dla kruszyw do nawierzchni asfaltowych zgodnie z:
- normą PN-EN 13242 „Kruszywa do niezwiązanych i hydraulicznie związanych materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym”,
- wymaganiami Technicznymi „Mieszanki niezwiązane do dróg publicznych – WT-4 Mieszanki niezwiązane 2010”,
- normą PN-S-06102:1997 „Drogi samochodowe – Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie”.
- normą PN-EN 12620 „Kruszywa do betonu”.
- wymaganiami Technicznymi „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – WT-2 Mieszanki mineralno-asfaltowe 2014”.
Dokumenty do pobrania
- Ogólne warunki sprzedaży i dostawy wyrobów Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z o.o. (pdf, 221.27 KB)
- Ogólne warunki sprzedaży - Logistyka - Dostawy Kolejowe (pdf, 205.27 KB)
- Grys wapienny (pdf, 2.53 MB)