Dolomit

Dolomit jest skałą osadową, węglanową o zabarwieniu o odcieniu rudym lub szarym, 
która powstaje w wyniku procesu przekształcenia skał wapiennych (tzw. dolomityzacji). Proces dolomityzacji zachodzi pod wpływem działania wód bogatych w węglan magnezu.

Ekologiczna inwestycja Port Drzewny k. Torunia stawia na zrównoważone rozwiązania Lafarge

Port Drzewny na granicy Torunia i gminy Zławieś Wielka to inwestycja mieszkaniowa, w której inwestor stawia na bezpieczne, zrównoważone rozwiązania, zapewniające komfort i ekologiczne warunki do życia przyszłym mieszkańcom.

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Fabryka Norblina – proekologiczny beton od Lafarge

Podczas rewitalizacji Fabryki Norblina Lafarge zaproponował zastosowanie proekologicznej i skutecznej podbudowy do odwodnień. Rozwiązanie sprawdziło się doskonale.

Dowiedz się więcej o realizacji
 
norblin 1

Wiatraki w Markowicach z betonem ECOPact od Lafarge

Farma wiatrowa Markowice – czysta energia i mniej emisji w konstrukcji dzięki zastosowaniu betonu ECOPact od Lafarge

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Budynek wielorodzinny w Sosnowcu przy ul. Sedlaka – innowacyjny stropodach z pianą AIRIUM od Lafarge

Mineralna piana izolacyjna AIRIUM to materiał budowlany o wielu funkcjach. Jak i dlaczego zastosowano go w roli warstwy spadkowej stropodachu?

Dowiedz się więcej o realizacji
 
 
 

Opis:

 

Lafarge należy do liderów na rynku dostawców dolomitu. Popularność naszego materiału wynika m.in. z połączenia najwyższych standardów, bezpieczeństwa i stabilnej jakości. Kruszywo dolomitowe jest wydobywane ze złóż w Radkowicach i Dubiu z uwzględnieniem poszanowania dla środowiska naturalnego.

Korzyści z zastosowania Dolomitu Lafarge:

niezmienność parametrów chemicznych, która gwarantuje najwyższą i stabilną jakość materiału
odporność na działanie chemii i warunków atmosferycznych
wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne
niska nasiąkliwość
odporność na czyszczenie i ścieranie

Cechy dolomitu Lafarge:

 

  • nasiąkliwość ‒ WA242 (wg PN-EN 1097-6)
  • wskaźnik kształtu ‒ SI20 (wg PN-EN 933-4)
  • wskaźnik płaskości ‒ Fl20 (wg PN-EN 933-3)
  • mrozoodporność ‒ F2 (wg PN-EN 1367-1)
  • mrozoodporność w soli ‒ FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6)
  • odporność na rozdrabnianie ‒ LA25 (wg PN-EN 1097-2)
     

Zastosowanie dolomitu Lafarge:

 

  • budowa dróg
  • podsypka kolejowa
  • produkcja betonu i asfaltu
  • podsypka pod kostkę brukową
     

 

Parametry techniczne

Parametry dolomitu Lafarge:

Nasiąkliwość, WA24

WA242 (wg PN-EN 1097-6)

Wskaźnik kształtu, SI

SI20 (wg PN-EN 933-4)

Wskaźnik płaskości, FI

Fl20 (wg PN-EN 933-3)

Mrozoodporność, F

F2 (wg PN-EN 1367-1)

Mrozoodporność w soli , FNaCl

FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6)

Odporność na rozdrabnianie, LA

LA25 (wg PN-EN 1097-2)

Właściwości określone dla fakcji 8/16 mm     

*Podane wartości są wartościami średnimi. Wartości te nie są gwarantowane przez producenta, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń.

 

Doradztwo techniczne

Znajdź eksperta

 

Kontakt - Kruszywa

Znajdź przedstawiciela

Zamówienia i informacje

800 800 225

Bezpłatna infolinia

Normy

Dla kruszyw do budowy dróg – do warstw ścieralnych, wiążących, podbudów oraz powierzchniowych utrwaleń zgodnie z:
  • wymaganiami Technicznymi „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach publicznych – WT-1 Kruszywa 2014” 
  • normą PN-EN 13043 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu”
Dla kruszyw do betonów zgodnie z:
  • normą PN-EN 12620 „Kruszywa do betonu”
Dla kruszyw na podsypkę kolejową zgodnie z:
  • normą PN-EN 13450 „Kruszywa na podsypkę kolejową”
Dla kruszyw stosowanych do nawierzchni drogowych zgodnie z:
  • wymaganiami Technicznymi „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – WT-2 Mieszanki mineralno-asfaltowe 2014”.

Artykuły

Zrównoważony rozwój Lafarge