Beton wałowany Rolltec™

Beton wałowany Rolltec™ stanowi ścieralną warstwę nawierzchni z betonu cementowego. Receptura mieszanki betonowej opracowana w laboratoriach Lafarge jest każdorazowo modyfikowana w zależności od dostępności lokalnych surowców.
Korzyści z zastosowania produktu
koszt wykonania 1m² drogi betonowej może być obecnie nawet o 20% niższy od drogi wykonanej w technologii asfaltowej
drogę betonową w technologii Rolltec™ realizuje się bardzo szybko. Przeciętna wydajność budowy to 60‒120 m/godz. Szybko uzyskuje ona sprawność użytkową. Obciążenie ruchem lekkim (samochody osobowe i busy) jest możliwe już po 24 godzinach
zakładany okres użytkowania nawierzchni typu Rolltec™ wynosi min. 30 lat. Beton wałowany jest konstrukcją długowieczną, której czas użytkowania przy zachowaniu założonych parametrów może sięgać nawet 50 lat
do realizacji nawierzchni z betonu wałowanego nie ma konieczności stosowania specjalistycznego sprzętu. Realizacja budowy odbywa się z wykorzystaniem sprzętu przeznaczonego do wykonywania nawierzchni bitumicznych: rozściełaczy i walców, przez te same ekipy wykonawcze

Doradztwo techniczne
Znajdź eksperta

Zamówienia i informacje
Znajdź przedstawiciela
Parametry techniczne
Parametry nawierzchni z betonu wałowanego ROLLTEC™ są zgodne z zaleceniami określonymi
w Ogólnej Specyfikacji Technicznej GDDKiA z 2014 roku.
Parametr |
Wartość |
Gęstość mieszanki betonowej |
2200 - 2600 kg/m3 |
Maksymalny czas zachowania urabialności |
90 min (chyba, że podjęto odpowiednie działania technologiczne opóźniające proces wiązania cementu w mieszance betonowej np. przez zastosowanie domieszek opóźniających początek wiązania cementu) |
Wymagania dotyczące cementu: |
Przy produkcji betonu wałowanego stosuje się cement o właściwościach wg normy PN-EN 197-1, w klasie wytrzymałości – minimum 32,5 |
Wymagania dotyczące kruszyw: |
Kruszywa muszą być zgodne z wymaganiami zawartymi w normie PN-EN 12620 oraz gwarantować uzyskanie uzgodnionych parametrów trwałościowych betonu |
Wytrzymałość na ściskanie wg normy PN-EN 206-1 |
C25/30 lub C30/37 |
Wytrzymałość na rozciąganie przy rozłupywaniu wykonuje się na próbkach sześciennych o wymiarach 150 x 150 x 150 mm lub na próbkach walcowych o średnicy 150 mm i wysokości 300 mm – wg normy PN-EN 12390-6 |
2,5 MPa (dla kategorii ruchu KR1 - KR2) oraz 3,5 MPa (dla podbudów i dla kategorii ruchu KR3 – KR7) |
Oznaczenie odporności na zamrażanie/rozmrażanie z udziałem soli odladzającej należy wykonać wg PKN-CEN/TS EN 12390-9 |
Minimum FT1 (z badania odporności na zamrażanie/rozmrażanie z udziałem soli odladzających zwolnione są betony przeznaczone na drogi klasy D i L, drogi leśne oraz place składowe) |
Gęstość betonu, obliczana z masy wszystkich materiałów składowych i całkowitej objętości poszczególnych składników. Badanie gęstości betonu wykonuje się wg normy PN-EN 12390-7 |
Stopień zagęszczenia nie stwardniałej jeszcze warstwy betonu wałowanego nie może być niższy niż 96 |
Beton wałowany Rolltec™ układa się za pomocą tradycyjnych maszyn drogowych, czyli ciężkich rozściełaczy do asfaltu, a następnie zagęszcza walcami drogowymi. W zależności od surowców lokalnych, można go modyfikować..
Cechy produktu:
- wytrzymałość i trwałość nawierzchni Rolltec™ jest porównywalna z nawierzchnią z betonu cementowego,
- powierzchnia nawierzchni Rolltec™ ma bardziej otwartą strukturę, która po zawałowaniu staje się podobna do nawierzchni asfaltowych,
- porowata struktura powoduje, że nawierzchnia jest stosunkowo cicha w eksploatacji i wykazuje lepsze właściwości przeciwpoślizgowe,
- mniejszy skurcz oraz niska przepuszczalność (wysoka szczelność) powodują mniejszą skłonność do występowania spękań skurczowych,
- prawidłowo zaprojektowany i wykonany beton charakteryzuje się wysoką mrozoodpornością nawet bez dodatkowego napowietrzenia.
Zastosowanie:
- nawierzchnie drogowe
Charakterystyka produktu:
PN-EN 206
Najczęstsze pytania:
Maksymalny czas urabialności betonu wałowanego wynosi 90 min. Można go jednak wydłużyć, podejmując odpowiednie działania technologiczne opóźniające proces wiązania cementu w mieszance betonowej, np. przez zastosowanie domieszek opóźniających początek wiązania cementu.
Po zakończeniu procesu zagęszczania betonu należy niezwłocznie rozpocząć proces pielęgnacji. W tym celu powierzchnię betonu pokrywa się preparatem hydrofobowym białym, który ma ważny dokument dopuszczenia do obrotu. Zużycie preparatu powinno odpowiadać zaleceniom producenta. Inne sposoby pielęgnacji nawierzchni wymagają aprobaty inżyniera.
Zostań certyfikowanym wykonawcą i zyskaj:
-
Certyfikat potwierdzający posiadanie wysokich kwalifikacji
-
Doradztwo i wsparcie techniczne
-
Rekomendację Twojej firmy na stronie Lafarge
-
Szkolenia produktowe, techniczne oraz eventy integracyjne
-
Palety testowe produktów Lafarge
-
... i wiele więcej!
Dowiedz się więcej >>