Bazalt od Lafarge

Bazalt to lita skała, która znajduje zastosowanie m.in. przy budowie dróg, jako kruszywo w mieszankach betonowych czy jako podsypka kolejowa.

Ekologiczna inwestycja Port Drzewny k. Torunia stawia na zrównoważone rozwiązania Lafarge

Port Drzewny na granicy Torunia i gminy Zławieś Wielka to inwestycja mieszkaniowa, w której inwestor stawia na bezpieczne, zrównoważone rozwiązania, zapewniające komfort i ekologiczne warunki do życia przyszłym mieszkańcom.

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Fabryka Norblina – proekologiczny beton od Lafarge

Podczas rewitalizacji Fabryki Norblina Lafarge zaproponował zastosowanie proekologicznej i skutecznej podbudowy do odwodnień. Rozwiązanie sprawdziło się doskonale.

Dowiedz się więcej o realizacji
 
norblin 1

Wiatraki w Markowicach z betonem ECOPact od Lafarge

Farma wiatrowa Markowice – czysta energia i mniej emisji w konstrukcji dzięki zastosowaniu betonu ECOPact od Lafarge

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Budynek wielorodzinny w Sosnowcu przy ul. Sedlaka – innowacyjny stropodach z pianą AIRIUM od Lafarge

Mineralna piana izolacyjna AIRIUM to materiał budowlany o wielu funkcjach. Jak i dlaczego zastosowano go w roli warstwy spadkowej stropodachu?

Dowiedz się więcej o realizacji
 
 
 

Opis produktu:


Bazalt jest skałą litą, pochodzenia wulkanicznego – wylewną, o strukturze bardzo drobnoziarnistej (czasami porfirowej) i barwie czarnej, szarej lub zielonej. Stosowany jest m.in. przy budowie dróg, jako kruszywo w mieszankach betonowych, a także na podsypki kolejowe.
 

Korzyści z zastosowania Bazaltu Lafarge:

Duża odporność na wietrzenie chemiczne i fizyczne
Wytrzymałość na ściskanie i ścieralność
Niska nasiąkliwość i porowatość
Wysoka jakość oraz stabilne parametry fizyko-chemiczne
Mrozoodporność
Odporność na miażdżenie
Brak reaktywności alkalicznej
Bardzo dobry wskaźnik nośności
Surowiec posiadający bardzo dobre parametry termoizolacyjne:

niepalny, obojętny chemicznie, odporny na działanie mrozu i wilgoci.

Materiały przeznaczone do sprzedaży pozbawione są tzw. tufów oraz zgorzeli słonecznej

 

Doradztwo techniczne

Znajdź eksperta

 

Kontakt - Kruszywa

Znajdź przedstawiciela

Zamówienia i informacje

800 800 225

Bezpłatna infolinia

Cechy Bazaltu Lafarge:

 

  • niska nasiąkliwość i porowatość
  • odporność na wietrzenie chemiczne i fizyczne
  • wytrzymałość na ściskanie i ścieralność
  • mrozoodporność
  • brak reaktywności alkalicznej
  • wysoki wskaźnik nośności.


Zastosowanie bazaltu Lafarge:

 

  • budowa dróg – warstwy ścieralne, wiążące, podbudowy, utrwalenia powierzchniowe
  • nawierzchnie drogowe
  • betony
  • podsypki kolejowe.
     

 

Parametry techniczne

Parametry bazaltu Lafarge:

Nasiąkliwość, WA24

WA242 (wg PN-EN 1097-6)

Wskaźnik kształtu, SI

SI15 (wg PN-EN 933-4)

Wskaźnik płaskości, FI

Fl15 (wg PN-EN 933-3)

Mrozoodporność, F

F2 (wg PN-EN 1367-1)

Mrozoodporność w soli, FNaCl

FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6)

Odporność na rozdrabnianie, LA

LA20 (wg PN-EN 1097-2)

 

Właściwości określone dla fakcji 8/11,2 mm

*Podane wartości są wartościami średnimi. Wartości te nie są gwarantowane przez producenta, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń.

Normy

Dla kruszyw do budowy dróg – do warstw ścieralnych, wiążących, podbudów oraz powierzchniowych utrwaleń zgodnie z:
  • wymaganiami Technicznymi „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach publicznych – WT-1 Kruszywa 2014” 
  • normą PN-EN 13043 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu”
Dla kruszyw do betonów zgodnie z:
  • normą PN-EN 12620 „Kruszywa do betonu”
Dla kruszyw na podsypkę kolejową zgodnie z:
  • normą PN-EN 13450 „Kruszywa na podsypkę kolejową”
Dla kruszyw stosowanych do nawierzchni drogowych zgodnie z:
  • wymaganiami Technicznymi „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – WT-2 Mieszanki mineralno-asfaltowe 2014”.

Artykuły

Zrównoważony rozwój Lafarge