Spoiwo drogowe Gruntar 5 HRB N 1

 
gruntar-logo.png

Gruntar 5 HRB N 1 to hydrauliczne spoiwo drogowe normalnie wiążące. Produkt powstaje na bazie klinkieru portlandzkiego i odpowiednio dobranych dodatków mineralnych.

Ekologiczna inwestycja Port Drzewny k. Torunia stawia na zrównoważone rozwiązania Lafarge

Port Drzewny na granicy Torunia i gminy Zławieś Wielka to inwestycja mieszkaniowa, w której inwestor stawia na bezpieczne, zrównoważone rozwiązania, zapewniające komfort i ekologiczne warunki do życia przyszłym mieszkańcom.

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Fabryka Norblina – proekologiczny beton od Lafarge

Podczas rewitalizacji Fabryki Norblina Lafarge zaproponował zastosowanie proekologicznej i skutecznej podbudowy do odwodnień. Rozwiązanie sprawdziło się doskonale.

Dowiedz się więcej o realizacji
 
norblin 1

Wiatraki w Markowicach z betonem ECOPact od Lafarge

Farma wiatrowa Markowice – czysta energia i mniej emisji w konstrukcji dzięki zastosowaniu betonu ECOPact od Lafarge

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Budynek wielorodzinny w Sosnowcu przy ul. Sedlaka – innowacyjny stropodach z pianą AIRIUM od Lafarge

Mineralna piana izolacyjna AIRIUM to materiał budowlany o wielu funkcjach. Jak i dlaczego zastosowano go w roli warstwy spadkowej stropodachu?

Dowiedz się więcej o realizacji
 
 
 

Opis


Hydrauliczne spoiwo drogowe Gruntar 5 HRB N 1 stosuje się do poprawy parametrów wytrzymałościowych gruntów przed budową dróg. Doskonale nadaje się do poprawy nośności i osuszania podłoża. W porównaniu z takimi materiałami do stabilizacji jak wapno czy popiół wykazuje się szybkim efektem i mniejszym stopniem zapylenia.
 

Korzyści z zastosowania produktu

Obniża wilgotność gruntów silnie nawodnionych
Gwarantuje mniejszy stopień zapylenia w porównaniu z wapnem
Poprawia stabilizację gruntu
Ulepsza podłoże drogowe
Obniża koszty robót ziemnych
Skraca czas realizacji robót
Poprawia parametry nośności i zagęszczenia gruntów oraz podłoży budowlanych

 

Zamówienia i informacje

Znajdź przedstawiciela

 

 

Doradztwo techniczne

Znajdź eksperta

 

 

Parametry techniczne
 

Właściwości fizyko-chemiczne produktu

Gruntar 5 HRB N 1

Wytrzymałość na ściskanie po 56 dniach [MPa]

≥ 2,5

Wytrzymałość na ściskanie po 56 dniach [MPa]

≤ 22,5

Początek czasu wiązania [min]

≥ 150

 

Cechy spoiwa drogowego Gruntar 5 HRB N 1

 

  • wysoki stopień absorpcji wody;
  • umiarkowana dynamika przyrastania wytrzymałości;
  • niski skurcz;
  • wysoka efektywność zagęszczenia;
  • odpowiednio dobrany skład, który umożliwia chemiczne wiązanie wody.
     

Zastosowanie

 

  • ulepszanie podłoża wszystkich rodzajów gruntów mineralnych, w tym gruntów spoistych;
  • ulepszanie i uszczelnianie gruntów na składowiskach odpadów i obwałowaniach;
  • rewitalizacja terenów zdegradowanych;
  • poprawa nośności i struktury oraz osuszania nasypów;
  • wzmacnianie podłoża pod obiekty budowlane;
  • przygotowywanie stabilizacji pod drogi.
     

Zrównoważony rozwój Lafarge