Inspirujemy do wdrażania nowych rozwiązań, wywiad z Barbarą Gevers, Specjalistą ds. Marketingu Handlowego

 
barbara gevers 1

Każdego dnia staramy się poznawać potrzeby naszych klientów i odpowiadać na nie najlepiej dopasowanymi rozwiązaniami. Jednak jesienią, przez kilka tygodni, z większą intensywnością przyglądamy się naszym działaniom i staramy się częściej mówić o nich wewnątrz organizacji. Rozmawiamy z osobami, które w swojej codziennej pracy są blisko klienta, pytamy ich o to, nad jakimi projektami pracują w tej chwili i w jaki sposób budują trwałe i wartościowe relacje z naszymi klientami.

Rozmawiamy z Barbarą Gevers, Specjalistą ds. Marketingu Handlowego, odpowiedzialną za prowadzenie działań marketingowych, mających na celu budowanie przewagi konkurencyjnej i wspierających sprzedaż naszych Partnerów Biznesowych.

Które, ze swoich ostatnich zadań uważasz za najbardziej skoncentrowane na kliencie?

Ostatnio przeprowadzaliśmy szkolenia sprzedażowe i managerskie w firmach naszych klientów, którzy prowadzą sprzedaż naszego cementu - cementu workowanego.

Podczas realizacji szkoleń korzystaliśmy z różnych metod tj. praca w grupach, ćwiczenia symulacyjne czy dyskusje na forum. Wszystko po to, aby wzmocnić efektywność ich działań, jednocześnie dostosowując się do indywidualnych potrzeb rozwojowych uczestników oraz specyfiki branży. Nasze starania i proaktywna postawa zainspirowała klientów do pozytywnych zmian i wdrażania nowych rozwiązań.

Właściciele firm szczególnie docenili rekomendacje rozwojowe i nowe spojrzenie na kwestie dotyczące zarówno sprzedaży, jak i zarządzania zespołem oraz praktyczną stronę zajęć - dyskusję o wyzwaniach z ich realnymi klientami i szukanie pomysłów na przekonanie ich do bliższej współpracy.

Jakie wyzwania stoją przed Tobą w kontekście efektywnej współpracy z klientem?

Największym wyzwaniem jest prowadzenie działań marketingowych, które budują naszą przewagę konkurencyjną i wspierają sprzedaż naszych Partnerów Biznesowych.

Kolejne wyzwania to utrzymanie działań na wysokim poziomie i satysfakcja klientów. Wyzwaniem jest również różnorodność działań, które realizuje, m. in: organizacja szkoleń, eventów, działania z zakresu trade marketingu, spotkania z doświadczonymi i inspirującymi ludźmi.

Jak Twoja praca wpływa na relacje z klientami?

Na co dzień dbam o zadowolenie klientów, ponieważ jest to fundament skutecznego marketingu. Ich satysfakcja ma bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku naszego biznesu, ponieważ zadowolony klient chętnie dzieli się dobrymi wrażeniami z innymi. Uważam, że wysoka jakość obsługi i znajomość potrzeb klienta jest bardzo ważna dla realizacji moich celów. Zasadniczą rolę w tej kwestii odgrywają moje umiejętności komunikacyjne, które rozwijam.

Jakie działania przeprowadziłaś w ostatnim czasie z Wykonawcami?

Od czerwca do września zrealizowaliśmy projekt „ Śniadania z technologiem”. Podczas tych spotkań wykonawcy mieli okazję poznać ofertę produktową Lafarge, uzyskać poradę w zakresie zastosowania naszych produktów i technologii betonu od wykwalifikowanych technologów, przetestować nasze produkty, bezpośrednio porozmawiać z naszym doradcą technicznym lub przedstawicielem handlowym, nawiązać nowe kontakty biznesowe i umówić się na instruktaż na budowie.

Eventy dla wykonawców

Wykonawcy są dla nas niezwykle istotną grupą odbiorców. Przygotowaliśmy dla nich szereg różnych promocji i aktywności, w tym eventy organizowane w małych grupach w różnych częściach naszego kraju. Spotkania budują nasze partnerstwo w grupie, która ma decydujące znaczenie w wyborze produktów w segmencie dystrybucji.