Beton drogowy
Beton drogowy wykorzystywany jest do budowy konstrukcji drogowych. Nawierzchnie autostrad, dróg ekspresowych i inne elementy wchodzące w konstrukcję dróg narażone są na działanie bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, działanie silnych substancji odladzających, ścieranie. Betony drogowe spełniają wymagania Ogólnej Specyfikacji Technicznej GDDKiA.

Korzyści z zastosowania produktu
nawierzchnia betonowa z uwagi na swoją wysoką trwałość materiałową powoduje zwiększenie żywotności konstrukcji
wysoka jakość materiałów użytych do produkcji i stabilność konsystencji w klasach V gwarantuje stabilność wbudowania mieszanki betonowej
do betonu mostowego stosuje się najwyższej jakości składniki, począwszy od cementów (np. CEM III/A 42,5N NA/HSR) po piasek, kruszywa łamane, domieszki i dodatki do betonu

Zamówienia i informacje
Znajdź przedstawiciela
Nawierzchnie autostrad, dróg ekspresowych i inne elementy wchodzące w konstrukcję dróg są narażone na działanie bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, działanie silnych substancji odladzających czy ścieranie. Dlatego do ich budowy stosowany jest specjalnie przeznaczony do tego celu beton drogowy.
Cechy produktu:
- stabilność mieszanki betonowej,
- wysoka jakość zastosowanych materiałów gwarantuje stabilność konsystencji i napowietrzenia betonu, co ma wpływ na prawidłowe wbudowanie,
- trwałość,
- wysokie parametry trwałościowe betonu (mrozoodporność, wodoszczelność, odporność na środki odladzające, nasiąkliwość, wysoka wytrzymałość na ściskanie, zginanie, rozłupywanie) gwarantują długą trwałość i brak kolein.
Zastosowanie:
- nawierzchnie drogowe,
- zatoki autobusowe,
- parkingi.
Charakterystyka produktu:
- PN-EN 206
Jak każda mieszanka betonowa wymaga znajomości zasad wbudowywania betonu oraz późniejszej pielęgnacji wilgotnościowo-termicznej w zależności od warunków atmosferycznych.

Doradztwo techniczne
Znajdź eksperta
Najczęstsze pytania
Jeśli nie określono inaczej, należy przyjąć maksymalny czas urabialności 90 minut.
Beton łatwo się układa za maszyną, a jednocześnie w niewielkim stopniu jest podatny na płynięcie po uformowaniu krawędzi.
Beton drogowy jest dopuszczony do stosowania w klasach ekspozycji XC4, XD1–XD3 oraz XF1–XF4