Beton „drogowy”

Beton drogowy  wykorzystywany jest do budowy konstrukcji drogowych. Nawierzchnie autostrad, dróg ekspresowych i inne elementy wchodzące w konstrukcję dróg narażone są na działanie bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, działanie silnych substancji odladzających, ścieranie. Betony drogowe spełniają wymagania Ogólnej Specyfikacji Technicznej GDDKiA.

Korzyści z zastosowania produktu:

Trwałość nawierzchni Nawierzchnia betonowa z uwagi na swoją wysoką trwałość materiałową powoduje zwiększenie żywotności konstrukcji.

Mniej kolein Wysoka jakoś materiałów użytych do produkcji i stabilność konsystencji w klasach V gwarantuje stabilność wbudowania mieszanki betonowej.

Gwarancja jakości składników Do betonu mostowego stosowane są najwyższej jakości składniki począwszy od cementów np. CEM I 42,5 R – NA/SR3; CEM I 52,5 R – NA/SR3; CEM II/AS 42,5 R, piasek, kruszywa łamane, domieszki i dodatki do betonu.

 

Parametry techniczne:

Wytrzymałość na ściskanie betonu C30/37, C35/45,
Wytrzymałość na zginanie betonu min F4,5
Wytrzymałość betonu na rozciąganie przy rozłupywaniu min. S3,3
Nasiąkliwość betonu – 5 % badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
Mrozoodporność  F150 – F300 badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
Wodoszczelność od W8 do W12  – badana metodą badawczą wg PN-88/B-06250 Beton zwykły
Odporność na środki odladzające w klasie  FT1, FT2
Odporność na wnikanie olei i benzyny
Odporność na ścieranie
Niski skurcz
Klasy ekspozycji XC4, XD1 – XD3;  XF1- XF4; 

 

 

Do pobrania

  • K-CH-IKIB mieszanka betonowa (pdf, 558.19 KB)
  • Karta beton drogowy (pdf, 887.39 KB)