Beton drogowy

 

 

 

 

Beton drogowy wykorzystywany jest do budowy konstrukcji drogowych. Nawierzchnie autostrad, dróg ekspresowych i inne elementy wchodzące w konstrukcję dróg narażone są na działanie bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, działanie silnych substancji odladzających, ścieranie. Betony drogowe spełniają wymagania Ogólnej Specyfikacji Technicznej GDDKiA.

 
beton drogowy 1

 

Ekologiczna inwestycja Port Drzewny k. Torunia stawia na zrównoważone rozwiązania Lafarge

Port Drzewny na granicy Torunia i gminy Zławieś Wielka to inwestycja mieszkaniowa, w której inwestor stawia na bezpieczne, zrównoważone rozwiązania, zapewniające komfort i ekologiczne warunki do życia przyszłym mieszkańcom.

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Fabryka Norblina – proekologiczny beton od Lafarge

Podczas rewitalizacji Fabryki Norblina Lafarge zaproponował zastosowanie proekologicznej i skutecznej podbudowy do odwodnień. Rozwiązanie sprawdziło się doskonale.

Dowiedz się więcej o realizacji
 
norblin 1

Wiatraki w Markowicach z betonem ECOPact od Lafarge

Farma wiatrowa Markowice – czysta energia i mniej emisji w konstrukcji dzięki zastosowaniu betonu ECOPact od Lafarge

Dowiedz się więcej o realizacji
 

Budynek wielorodzinny w Sosnowcu przy ul. Sedlaka – innowacyjny stropodach z pianą AIRIUM od Lafarge

Mineralna piana izolacyjna AIRIUM to materiał budowlany o wielu funkcjach. Jak i dlaczego zastosowano go w roli warstwy spadkowej stropodachu?

Dowiedz się więcej o realizacji
 
 
 

Korzyści z zastosowania betonu drogowego:

Trwałość nawierzchni

nawierzchnia betonowa z uwagi na swoją wysoką trwałość materiałową powoduje zwiększenie żywotności konstrukcji

Mniej kolein

wysoka jakość materiałów użytych do produkcji i stabilność konsystencji w klasach V gwarantuje stabilność wbudowania mieszanki betonowej

Gwarancja jakości składników

do betonu mostowego stosuje się najwyższej jakości składniki, począwszy od cementów (np. CEM III/A 42,5N NA/HSR) po piasek, kruszywa łamane, domieszki i dodatki do betonu

 

Zamówienia i informacje

Znajdź przedstawiciela

 

Nawierzchnie autostrad, dróg ekspresowych i inne elementy wchodzące w konstrukcję dróg są narażone na działanie bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, działanie silnych substancji odladzających czy ścieranie. Dlatego do ich budowy stosowany jest specjalnie przeznaczony do tego celu beton drogowy.
 

Cechy betonu drogowego:

 

  • stabilność mieszanki betonowej,
  • wysoka jakość zastosowanych materiałów gwarantuje stabilność konsystencji i napowietrzenia betonu, co ma wpływ na prawidłowe wbudowanie,
  • trwałość,
  • wysokie parametry trwałościowe betonu (mrozoodporność, wodoszczelność, odporność na środki odladzające, nasiąkliwość, wysoka wytrzymałość na ściskanie, zginanie, rozłupywanie) gwarantują długą trwałość i brak kolein.
     

Zastosowanie:

 

  • nawierzchnie drogowe,
  • zatoki autobusowe,
  • parkingi.

Charakterystyka produktu:

Oznaczenia normowe
  • PN-EN 206
Warunki stosowania

Jak każda mieszanka betonowa wymaga znajomości zasad wbudowywania betonu oraz późniejszej pielęgnacji wilgotnościowo-termicznej w zależności od warunków atmosferycznych.

 

Doradztwo techniczne

Znajdź eksperta

 

Najczęstsze pytania

Jaki jest maksymalny czas urabialności mieszanki betonowej?

Jeśli nie określono inaczej, należy przyjąć maksymalny czas urabialności 90 minut.

Co dokładnie oznacza plastyczność betonu drogowego?

Beton łatwo się układa za maszyną, a jednocześnie w niewielkim stopniu jest podatny na płynięcie po uformowaniu krawędzi.

W jakich klasach ekspozycji może być stosowany beton drogowy?

Beton drogowy jest dopuszczony do stosowania w klasach ekspozycji XC4, XD1–XD3 oraz XF1–XF4

Dokumenty do pobrania - archiwalne

Artykuły

Zrównoważony rozwój Lafarge